POSUVNÉ DVEŘE DO POUZDRA
Představuje elegantní způsob, jak oddělit místnosti a zároveň ušetřit cenný prostor, především v malých interiérech. Dveře se v otevřeném stavu schovají do pouzdra usazeného ve zdi či sádrokartonu - jednokřídlé nebo dvoukřídlé.
Kompletní sestava do pouzdra
- stavební pouzdro
- zárubeň
- posuvné dveřní křídlo
- kování na dveřní křídlo
Zárubeň pro posuvné dveřní křídlo do pouzdra obkládá stavební otvor a v horní části kryje kolejnici posuvného systému, do které je zavěšeno dveřní křídlo. Z konstrukčního hlediska tvoří zárubeň tyto díly: svislé dělené ostění (případně dorazový díl), dělené ostění nadpraží a sady záklopů.
- Svislé dělené ostění a dorazový díl - nastřelené lišty dorazového dílu vytvoří v ostění kapsu pro zasunutí dveří. Zárubeň pro jednokřídlé dveře obsahuje svislé dělené ostění a dorazový díl, zárubeň pro dvoukřídlé dveře obsahuje pouze 2 kusy svislého děleného ostění
- Dělené ostění nadpraží a záklopy - dělené ostění nadpraží plní především funkci designovou a kryje konstrukci stavebního pouzdra. Prostor mezi ostěním a zdí uzavírají sady záklopů, které umožňují nastavitelnost zárubně pro tloušťku zdi v parametrech dle jednotlivých rozměrů.
- Kartáčky jsou součástí příslušenství k zárubni. Umísťují se na obě plochy posuvného dveřního křídla. V zavřené poloze vyplňují mezeru mezi dveřním křídlem a zárubní a zajišťují lepší zvukovou i tepelnou izolaci a zamezují víření prachu.
Posuvné dveřní křídlo se vyrábí v bezfalcovém provedení, ve spodní části má vyfrézovanou drážku, do které zapadne vodící trn připevněný v podlaze. Vodící trn zajišťuje přímočarý pohyb dveřního křídla (je součástí stavebního pouzdra).
Kování na posuvné dveřní křídlo
- Zámek - u posuvných dveří funguje na principu háku, který se po uzamčení otočí a zaklesne do protiplechu - zámek na klíč, vložku nebo WC.
- Miska - úchytka, která nahrazuje dveřní kliku je zapuštěna do dveří.
- Čelní úchyt, tzv. prstýnek, je umístěn v hraně dveřního křídla a slouží k ovládání křídla při jeho úplném zasunutí
Synchronní posuv - lankový mechanismus umístěný v kolejnici, který zajišťuje, že ovládáním jednoho dveřního křídla ovládáme současně i křídlo druhé.